Travel Essentials

9:43 AM


Good Morning! 
You guys know that traveling has a big role in my life since I was a little girl and one of my goals for 2017 is definitely to travel more in Europe and here in Portugal. There are so many places here that I really want to discover and I haven't had the chance to do it so this year I really want to do that. 
Today I'm going to share with you my travel essentials because it's really important for you to have everything organize before and after you leave home. 
I did a very similar post to this one last summer but some of my essentials have changed and I want too update you.  

Bom dia! 
Vocês sabem que viajar tem um grande papel na minha vida desde que eu era pequena e um dos meus objectivos para 2017 é sem dúvida viajar mais na Europa e aqui em Portugal. Existem tantos sítios aqui que eu quero descobrir e que ainda não tive a oportunidade para o fazer e quero muito fazê-lo este ano. 
Hoje vou partilhar com vocês os meus essenciais de viagem, porque é muito importante ter-se tudo organizado antes e depois de se sair de casa. 
Eu fiz um post muito parecido com este o verão passado, mas alguns dos meus essenciais mudaram e eu quero actualizar-vos.  

 

1. Before you leave your house

No matter where you go, if you are going to a different country or if you are staying in your country, I advice to think of following: 

- Book your ticket (if you are going by plane): This is one of the most important things to do if you are traveling to a different country because without a ticket you can't go anywhere. I also recommend you to choose your seat if you have the chance to because it's really important that you feel comfortable in your flight specially if it's going to be a long flight. 
I always book my seat near the window because I love to take pictures and let's get honest, it's the best view and I find really relaxing watching the clouds up there. 

- Choose where to stay: This is the second of most thing to do before you leave your house because you need a place to stay, unless your going to stay with friends your family. 
I always like to check different places and compare the prices and locations because no one likes to stay in a house or in a hotel miles again from the place you want to visit. 
One of my favorite websites to do that is Tripping where you can search for all types of houses, condos, apartments, villas and everything you want for your vacation to be perfect, for rent. You have all kind of rentals from all around the world and you can also compare and have the best deal, you just have to put where you're going and the dates and voilà you have a lot of houses or apartments to choose the best for you. 
You can see more on the website here and don't forget to sign up your email to receive all of the deals in your inbox!  

- The carry on bag: I always travel with a carry on and a big purse where I can fit all of my travel essentials in there and believe me there are a lot of things I can't forget at home. 
I always have my computer, ipad, iphone, earphones, lip balm, my camera, a magazine or a book and of course my wallet with all of my documents in my purse. I really can't forget any of these at home. 
I like to put my makeup, my purses and some shoes on my carry on and also some clothes too in case of an emergency. 

1. Antes de sair de casa 

Não importa para onde vão, se para um país diferente ou se ficarem no vosso país, eu aconselho-vos ao seguinte: 

- Comprem o vosso bilhete (se forem de avião): Esta é uma das coisas mais importantes a fazer se vocês vão viajar para um país diferente, porque sem bilhete não vão a lado nenhum. Também recomendo a escolherem o vosso lugar, se tiverem a oportunidade de o fazer, porque é muito importante que se sintam confortáveis no voo, especialmente se for um voo longo. 
Eu marco sempre o meu lugar à janela porque adoro tirar fotografias e vou ser honesta, é a melhor vista e eu acho tão relaxante ver as nuvens de lá de cima.  

- Escolham onde vão ficar: Esta é segunda coisa mais importante a fazer antes de saírem de casa, porque precisam de um sítio para ficar, a não ser que fiquem com amigos ou familia. Eu gosto sempre de ver sítios diferentes e de comparar preços e localizações, porque ninguém gosta de ficar numa casa ou num hotel longe do sítio que querem visitar. 
Um dos meus sites preferidos para fazer isso é o Tripping onde vocês podem pesquisar por todo o tipo de casas, condomínios, apartamentos, villas e tudo o que precisam para as vossas férias serem perfeitas, para alugar. Vocês têm todo o tipo de casas para alugar em todo o mundo e também podem comparar e ter o melhor preço, só precisam de pôr para onde vão e as datas e voilà, têm montes de casas ou apartamentos para escolher o melhor para vocês. 
Podem ver mais no site aqui e não se esqueçam de registar o vosso email para receberem todos os descontos no vosso email! 

- A mala carry one: Eu viajo sempre com uma carry on e uma mala grande onde posso meter todos os meus essenciais de viagem lá, e acreditem que existem imensas coisas de que eu não me posso esquecer em casa. 
Eu tenho sempre o meu computador, iPad, iPhone, os fones, batom do cieiro, a minha máquina fotográfica, uma revista ou um livro e claro a minha carteira com todos os meus documentos na minha mala. Eu não me posso mesmo esquecer de nada disto em casa. 
Eu gosto de por a minha maquilhagem, as minhas malas e alguns sapatos na minha carry on e algumas roupas também para o caso de uma emergência. 

 

2. On the go 


- The perfect outfit: When it comes to travel, being comfortable is a priority so make sure you wear something comfortable like leggings or jeans, sneakers and big sweaters or something you feel comfortable enough for a flight or for a road trip.

- Stay hydrated: It's really important for you to stay hydrated if you are traveling by plane. So make sure that you have a bottle of water with you. 

- Kill time: Traveling can be really boring if you are travel for a lot of hours or if you are travel alone (believe me I hate the trip to Toronto because I have to spend 8 hours alone in an airplane). Make sure you have something to do on the plane. You can always watch movies, read a book or a magazine and work. I love to kill the time in the airplane editing pictures or planning my next posts.  
If you are traveling by car I think this part is easier because if you get bored you can always stop and do something different for a few minutes.

2. Durante a viagem 

- A roupa perfeita: quando se trata de viajar, estar confortável é uma prioridade, então tenham a certeza que usam algo confortável como leggings ou calças de ganga, sapatilhas ou camisolas largas, ou algo que se sintam confortáveis o suficiente para um voo ou para uma viagem na estrada. 

- Permanecer hidratado: é muito importante que fiquem hidratados se forem viajar de avião. Não se esqueçam de levar um garrafa de água com vocês. 

- Matar o tempo: viajar pode ser muito aborrecido se vocês viajarem por muitas horas ou se viajarem sozinhos (acreditem, eu odeio a viagem para Toronto porque tenho de passar 8 horas sozinha num avião). Tenham algo para fazer no avião. Podem sempre ver filmes, ler um livro ou uma revista e trabalhar. Eu adoro matar o tempo no avião a editar fotos ou a planear os meus próximos posts. 
Se forem viajar de carro acho que esta parte é mais fácil, porque se se aborrecerem podem sempre parar e fazer alguma coisa de diferente por alguns minutos.  

3. When you arrive 

- Make sure everything is okay: If you are staying at a house or at a hotel you need to check out if everything is okay and if it is what you booked. 

- Explore your new place: No matter where you're staying just make sure to explore and don't forget to take pictures of course! 

I really hope you liked this post :) 

3. Quando chegarem 

- Tenham a certeza que está tudo bem: se forem ficar numa casa ou num hotel, precisam de verificar se está tudo de acordo com aquilo que marcaram. 

- Explorem o vosso sítio novo: não importa para onde vão, apenas tenham a certeza de explorar e não se esqueçam de tirar fotos, claro! 

Espero muito que tenham gostado deste post :) 


Follow

You Might Also Like

0 comments