Tips For Travel

9:30 AM


Good Morning! 
You know I'm in my finals time right now and I've been so busy lately that I don't know how I manage to do everything. And since I'm almost finishing school it's almost time to go back to my beloved Toronto. I miss my city so much and my family. It's really hard to be away from them. 
I love to travel and today's post is going to be about travel. I love to share with you some of my travel tips and how to make everything easier and you can check the previous posts here and here.  

Before you leave 
- Search about your destination 
I love to do some research before I leave the house. Every time I go to some place new, I love to see pictures about that place, search for what to do and where to eat. I also love to read others bloggers advices. And of course, see the perfect places to take some cool pictures :)  
Don't forget to choose the hotel or a house to stay. I recommend to do some research and choose the perfect place for you and also don't forget to see reviews about the place.  

- Download local apps
We live in a era where there is apps for everything and it's also really helpful if you download some apps about the city you are going to and not only about the city but you can also download apps about restaurants, hotels and city subway.  
You can also download your airline app (if you're going by plane). Airline's apps are definitely my favorite ones because you can check your flight status any time before you leave your house and you can also make your check-in in your phone and save some time at the airport.  

- Prepare your flight or your trip
Now that you did some research about where you're staying and download all the apps it's time to prepare your flight or your trip, if you don't go by airplane. Don't forget to search if you need a visa or some special papers for the new country you're going to.
If you go by airplane, I really recommend you to choose your favorite seat and don't forget to check what you can and can't take in your luggage and if you need to buy extra luggage. I always choose the sit close to the window. I love to see the clouds in the air and it's the perfect sit to take some good pictures. 
If you go by car, don't forget to stop every two hours to rest your legs and to drink a coffee. Driving can be very exhausting! 

- Make a checklist
It's really important that you don't forget your favorite piece of clothing or your favorite lipstick and what I recommend you to do is a checklist where you write everything you can't forget at home. I always do one or two check lists when I travel, there's a lot of things I can forget at home. For some other helpful advice and travel tips, you can check out SimpliSafe's Facebook page.

- Choose your perfect outfit 
Make sure you choose something comfortable for your travel outfit. If you're going to spend a lot of hours in a airplane or in a car, I recommend you to put some leggings or even pyjama pants on. 
Every time I travel to Toronto, I spent about eight hours in a airplane and I really hate to travel with jeans. I feel so uncomfortable! So I forget about the style and just wear the most comfortable and ugly clothes I have. 
I always say this in every single travel post I make but it's REALLY the most important thing: don't forget to hydrate yourself. Drink a lot of water! 

- Entertainment  
Have you ever been in an airplane and bored because you forgot to download games into your phone or you forgot your computer at home? 
Don't forget to have something to kill time with you, you can always sleep but sometimes it's really difficult so make sure you have something to do in your flight. Do some work, take pictures, play games... do whatever you want but please don't be bored.  
During my eight hour flights to Toronto I always do a lot of thing like watching movies, tv shows, take pictures and play some games. I can't sleep in my way there because the flights are always during the day. 
I also can't travel without music! 

When you arrive  
When you arrive at your new destination always make sure that everything is okay and if it is what you saw online because some times hotels and houses can be really different from pictures or they don't have that amazing view. 
And now you're ready to explore the new place! Don't forget to take a lot of pictures and to enjoy your trip!   


Bom dia! 
Vocês sabem que estou nos meus testes finais e tenho estado super ocupada ultimamente que não sei como consigo fazer tudo. E como estou quase a acabar a escola, está quase na altura de voltar para Toronto. Tenho tantas saudades da minha cidade e da minha família. É tão difícil estar longe deles. 
Eu adoro viajar e o post de hoje vai ser sobre viajar. Eu adoro partilhar as minhas dicas para viajar com vocês e como fazer tudo um bocadinho mais fácil e podem ver os meus posts anteriores aqui e aqui

Antes de irem  
- Procurem sobre o vosso destino 
Eu adoro fazer pesquisa antes de sair de casa. Sempre que vou para um sítio novo, adoro ver fotos desse sítio, procurar o que fazer e onde comer. Também gosto de ler as opiniões de outras bloggers. E claro, procurar sítios perfeitos para tirar algumas fotos giras :) 
Não se esqueçam de escolher um hotel ou uma casa para ficarem. Eu recomendo a pesquisarem e escolherem o sítio perfeito para vocês, e não se esqueçam também de ver algumas reviews sobre esse sítio. 

- Façam download de apps locais 
Nós vivemos numa era onde existem apps para tudo e mais alguma coisa e ajuda bastante ter algumas apps sobre a cidade que vão visitar, e não só sobre a cidade, mas também sobre restaurantes, hotéis e o metro.  
Também podem fazer download da app da companhia aérea que vão viajar (se forem de avião). As apps das companhias aéreas, são definitivamente as minhas preferidas, porque podem ver o estado do vosso voo a qualquer altura antes de saírem de casa e também podem fazer o check-in no vosso telefone e poupar algum tempo no aeroporto. 

- Preparem o vosso voo ou a vossa viagem 
Agora que já fizeram alguma pesquisa sobre onde vão ficar e download das apps, é altura de preparem o voo ou a vossa viagem,  se não forem de avião. Não se esqueçam de pesquisar se precisam de um visto ou de papéis especiais para o país onde vão. 
Se forem de avião, eu recomendo muito a escolherem o vosso lugar preferido e não se esqueçam de ver o que podem e não podem levar na vossa bagagem e se precisam de comprar bagagem extra. Eu escolho sempre o lugar à janela. Adoro ver as nuvens no ar e é o lugar perfeito para tirar fotos giras. 
Se forem de carro, não se esqueçam de parar a cada duas horas, para descansar as vossas pernas e beber café. Conduzir pode ser exaustivo! 

- Façam uma checklist 
É muito importante que não se esqueçam da vossa peça preferida de roupa ou o vosso batom preferido e o que eu recomendo vocês a fazerem é escreverem tudo o que não se podem esquecer em casa. Eu faço sempre uma ou duas checklists quando viajo, existem várias coisas que não me posso esquecer.  

- Escolham o outfit perfeito  
Tenham a certeza que escolhem algo confortável para o vosso outfit. Se vão passar muitas horas num avião ou num carro, recomendo a usarem umas leggings ou mesmo calças de pijama. 
Sempre que eu viajo para Toronto, passo cerca de oito horas no avião e odeio viajar com calças de ganga. Sinto-me tão desconfortável! Então esqueço-me do estilo e visto apenas as roupas mais confortáveis e feias que tenho. 
Eu digo sempre isto em cada travel post que faço mas é MESMO a coisa mais importante: não se esqueçam de se hidratarem. Bebam muita água! 

- Entretenimento 
Já alguma vez estiveram num avião e aborrecidos porque se esqueceram de fazer download de jogos para o vosso telefone ou se esqueceram do vosso computador em casa? 
Não se esqueçam de ter algo para matar o tempo com vocês, podem sempre dormir, mas às vezes é bastante complicado, então tenham a certeza que têm alguma coisa para fazer no vosso voo. Trabalhem, tirem fotos, joguem… façam o que quiserem, mas por favor não estejam aborrecidos. 
Durante o meu voo de oito horas para Toronto, eu faço imensas coisas, como por exemplo ver filmes, séries, tirar fotos e jogar alguns jogos. Eu não consigo dormir na viagem para lá, porque os voos são sempre durante o dia. 
E eu também não consigo viajar sem música!  

Quando chegarem 
Quando chegarem ao vosso novo sítio, tenham sempre a certeza que está tudo bem e se é o que viram online, porque às vezes, alguns hotéis e casas podem ser muito diferentes das fotos ou então não têm aquela vista maravilhosa que vocês viram online. 
E agora estou prontos para explorar o novo sítio! Não se esqueçam de tirar montes de fotos e de aproveitar a vossa viagem! 

 

Follow

You Might Also Like

0 comments